صفحه برش یا دیسک برش ؟

صفحه آسفالت بر

از دستگاه فرز در بسیاری از صنایع همچون ساختمان سازی، نجاری و خودروسازی استفاده می شود. ما در مقاله قصد داریم شما را با انواع صفحه برش آشنا کنیم:

دیسک فرز یکی از مهم ترین قطعات دستگاه فرز به شمار می آید که می تواند هرگونه برش و ساییدگی را بر روی سطوح مختلف ایجاد کند.

صفحه برش چیست و چه کاربردی دارد؟

دیسک فرز یا صفحه برش با حرکات چرخشی می تواند هرگونه برش و ساییدگی را به وجود آورد. این قطعه را می توان به راحتی از دستگاه سنگ فرز جدا کرد. دیسک های فرز در تنوع بسیار زیادی تولید و به بازار عرضه می شوند.

این محصولات از دانه های بسیار ریز سایشی ساخته می شوند. این ذرات در برخورد با سطوح مختلف مورد اصطکاک قرار می گیرند و به مرور زمان از بین می روند. بدین ترتیب، لازم است که این ذرات با ذرات یا دانه های بزرگ تر دیگری جایگزین شوند.

تمام صفحه برش ها قابلیت نصب بر روی دستگاه سنگ فرز را دارند و شما می توانید با خیالی آسوده انواع صفحه برش مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

دیسک فرز معمولاً نسبت به نوع دستگاه فرز انتخاب می شود. برای مشاهده قیمت سنگ فرز می توانید به سایت راندنو مراجعه کنید و از ده ها فروشنده بازار استعلام بگیرید.

مواد تشکیل دهنده صفحه برش

عموماً صفحات برش از ترکیب مواد ساینده و برشی با چسب و رزین تولید می شوند. نوع مواد سایشی به کار رفته و میزان چسب و رزین به کار رفته در این صفحات باعث ایجاد تقسیم بندی در صفحه برش می شود. از مهم ترین مواد سایشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کارابید سیلیکون
اکسید آلومینیوم
اکسید آلومینیوم و زیرکونیوم
سرامیک اکسید آلومینیوم
انواع دیسک فرز

پس از پاسخ به سؤال صفحه برش چیست لازم است با انواع دیسک فرز آشنا شویم:

صفحه های بتن بر دارای لبه های الماسی هستند و شکل یکپارچه ای ندارند. این صفحات در سایزهای ۳۰۰ تا ۷۵۰ میلی متر طرحی می شوند و شباهت بسیار زیادی به صفحات سرامیک بر دارند. این نوع صفحه یکی از مهم ترین انواع صفحه برش فرز به شمار می آید.

صفحه پروفیل بر

صفحه پروفیل بر


همانطور که از اسم این نوع صفحه پیداست، برای برش هرگونه صفحه پروفیلی استفاده می شود. این صفحه در ساخت لوله، قوطی و پروفیل های ساختمانی نیز کاربرد دارد.

این نوع دیسک معمولاً در فرز آهنگری استفاده می شود. خرید فرز آهنگری را می توانید در سایت راندنو انجام دهید.

صفحه فلاپ

این صفحه از پندین سنباده ای متشکل شده است که این پندین ها به صورت مورب بر روی یکدیگر قرار گرفته اند. این صفحه عملکرد بسیار ساده و راحتی دارد و همچنین یکی از بهترین انواع صفحه برش فرز به شمار می آید. این صفحه قابلیت از بین بردن لبه های فلزی و تیز را نیز به صورت دقیق دارد.

صفحه آسفالت بر

صفحه آسفالت بر

این دیسک شباهت بسیار زیادی به صفحه های بتن بر دارد و یکی از مهم ترین و پرفروش ترین انواع دیسک فرز به شمار می آید.

این نوع صفحه برش دارای سگمنت است و در سایزهای ۳۵۰ تا ۷۰۰ نیز طراحی و تولید می شود. لازم به ذکر است که این دیسک در ابعاد ۱۲۰۰ میلی متری برای کارهای صنعتی تولید می شود.

صفحه برش آهن

از این صفحه برای برش انواع سطوح آهنی و پروفیل همچون لوله ها استفاده می شود. این صفحه اغلب در سایز ۱۸۰ میلی متری با قطر ۱.۸ میلی متر و سایز ۱۵۵ میلی متر با قطر ۱ میلی متر تولید می شود.

صفحه برش استیل

صفحه برش استیل برای برش فولادهایی با ضخامت بسیار کم استفاده می شود و امروزه توسط برندهای متنوعی در سایزهای مختلف تولید و به بازار عرضه می شود.

صفحه سنباده

صفحه سنباده

از صفحه سنباده می توان برای سطوح مختلف استفاده کرد. این نوع دیسک برای دستگاه های مینی فرز بسیار مناسب است و می توان از آن برای تراشیدن رنگ های کهنه، صاف کردن سطوح و رفع برآمدگی استفاده کرد.

صفحه سرامیک بر

صفحه برش سرامیک با دانه های سایشی بسیار بی نظیر، برای انواع سطوح مناسب است. این نوع دیسک از طریق سایش، عملیات برش را انجام می دهد.

این صفحات به دلیل ساختار سرامیکی خود می توانند عملیات برش را بدون گرم شدن بیش از حد انجام دهند. پرفروش ترین سایزهای این صفحه عبارتند از: ۱۱۵، ۱۸۰ و ۲۳۰.

صفحه ساب و سایش

از این نوع صفحه برش برای صاف کردن و یا پلیسه کردن بسیاری از سطوح استفاده می شود. قطر این صفحه ها بین ۱۱۵ تا ۲۳۰ میلی متر است.

صفحه برش سنگ

همانطور که از اسم این صفحه پیداست، برای برش و یا ساییدن هرگونه سطوح سنگی مورد استفاده قرار می گیرد. این صفحه در قطرهای ۱۱۵، ۱۸۰ و ۲۱۰ تولید می شود. این صفحه برای سنگ هایی به کار می رود که قطر آن ها بین ۱.۵ تا ۲.۵ میلی متر است.

صفحه گرانیت بر

این صفحات دارای شیارهایی هستند و با طراحی منحصر به فرد تولید و عرضه می شوند. صفحه برش گرانیت بر از جنس فولاد تولید می شود و سایز های ۱۱۵، ۱۸۰ و ۲۳۰ میلی متر آن از پر فروش ترین های این نوع دیسک به شمار می رود.

صفحه الماسه

صفحه الماسه در ساختار خود دارای لایه های الماس ساینده است. این صفحات از قدرت بالاتری برای برش برخوردارند و می توان از آنها برای برش گرانیت، سرامیک، کاشی و … استفاده کرد.

صفحه الماسه دو نوع خشک و تر دارد و از قیمت بالاتری نسبت به صفحات دیگر برخوردار است.

صفحه سیمی یا فرچه سیمی

این دیسک از تعداد زیادی الیاف سیمی تولید می شود. از فرچه سیمی برای از بین بردن زنگ زدگی و از بین بردن برجستگی از روی سطوح فلزی استفاده می شود.

صفحه برش cut-off

این صفحات برش از یک پروفیل نازک و یک لبه مخروطی شکل تولید شده اند و از آن ها برای برش فلزاتی مثل پیچ، مهره، ورق فلز و میلگرد استفاده می شود.

صفحه برش سیلیکون کارباید

از این صفحه برش برای فرم دادن و شکل دادن به فلزات استفاده می شود. این صفحه برش در زنگ زدایی، پاک کردن جای جوش و تیز کردن سطوح فلزی کاربرد ویژه ای دارد.

صفحه برش آلومینیوم اکسید

این صفحه برش چند کاره است و می توان از آن در نجاری و مشاغل مختلف استفاده کرد.

سایز استاندارد انواع صفحه برش

شماره های درج شده روی صفحه های برش، نشان دهنده سایز دانه های سایشی استفاده شده در این صفحه ها است.

دقت داشته باشید که هرچه دانه های صفحات بزرگ تر باشد، برای برش و ساییدن سطوح بسیار سفت و همچنین سطوحی که نیاز چندانی به ظرافت کاری ندارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

از صفحات دانه ریز نیز برای سطوح بسیار حساس و ظریف کاری استفاده می شود. هرچه سایزهای درج شده بر روی صفحات از عدد ۱۰ بیشتر باشد، به معنی این است که دانه هایی درشت و بزرگ دارد.

همچنین اگر سایزها بالای ۱۰۰ میلی متر باشد، به این معناست که صفحه برش فرز ریزتر و نرم تر است. سایزهای استاندارد از ۱۱۵ تا ۳۵۰ میلی متر است.

خرید صفحه برش یا دیسک برش کلیک کنید

پیام بگذارید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

X