صفحه های ابزار دستگاه سنگبری

صفحه های ابزار دستگاه سنگبری

صفحه های ابزار دستگاه های سنگبری

به صفحه هایی که بر روی دستگاه نصب شده و هدف آن براده بر داری از سنگ بصورت طرح دار میباشد صفحه ابزار میگویند. عموما نماکاران و مهندسان پروژه در کارگاه های سنگبری اقدام به ابزار زدن سنگ خود میکنند که این کار هم شامل صرف وقت و هزینه بیشتر میشود و در نهایت نتیجه رضایت بخشی در پی ندارد چون سنگ های ابزار خورده بسیار شکننده هستند و در صول مسیر تا پروژه امکان هدر رفت سنگ را به همراه دارند و همچنین امکان عدم همخوانی عمق ابزار خورده در سنگ ها وجود دارد . امروزه پروژه هایی که نیاز به ابزار دارند و از دستگاه های سنگبری پیشرفته استفاده میکنند این امکان را دارند که بسته به نیاز خود صفحه ابزار مورد نظر را سفارش داده و سنگ را به دلخواه براده برداری کنند از این جهت نیاز است که اندکی در مورد انواع صفحه های ابزار و دستورالعمل های استفاده از انها بیشتر بدانیم .در ادامه عکسی از یک صفحه ابزار و سنگ ابزار خورده را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

صفحه های ابزار دستگاه سنگبری

انواع صفحه های ابزار قابل نصب بر روی دستگاه سنگبری:

پودری (الکتروپلیت) :

صفحه های پودری که به الکتروپلیت نیز مشهور هستند امرزه بسیار پر طرفدار هستند اما نگاتی که مصرف کننده باید در مورد ان بداند این است که این صفحه ها بخاطر ماهیت سگمنت موجود بر روی صفحه از عمر کمتری برخوردارند و تکنولوژی تولیدشان تاثیر مستقیمی در عمر این صفحه ها دارد . در صورتی که بطور صحیح تولید نشده باشند پس از اندکی استفاده دچار ریزش سگمنت شده و دیگر قابل استفاده نیستند اما در کنار این نکته ی منفی این صفحه های برش بهتری به شما ارائه میکنند و شیار هایی که از صفحه های سگمنتی باقی میماند را بر روی سنگ به جای نمیگذارند و اندکی از صفحه های سگمنتی سبک تر هستند. از این صفحه های تا عرض 4 سانت میتوان بر روی دستگاه های سنگبری مردن با موتور 3 اسب بخار استفاده کرد. قیمت این صفحه ها نسبت مستقیمی با جنس پودر سگمنت استفاده شده و نحوه ی چسباندن پودر سگمنت ها به صفحه دارد . پیشنهاد ما این است که اگر از کیفیت پودر سگمنت این صفحه ها مطمئن نیستید صفحه های سگمنتی استفاده کنید.

صفحه های ابزار سگمنتی :

بر روی این صفحه های سگمنت های نصب میشود که برای ایجاد شیار بر روی سنگ طراحی شده اند و عموما قابلیت برش تا 15000 متر طول را دارند . برای دستگاه های سنگبری تک فاز 3 اسب بخار مدرن تا عرض 4 سانت میتوان از این صفحه های استفاده کرد . قیمت این صفحه ها نسبت مسقیمی با تعداد سگمنت جوش خورده بر روی صفحه دارد و هرچه تعداد این سگمنت ها بیشتر باشد برش بهتر و طول عمر بیشتری از صفحه خواهید دید ، پس در زمان خرید حتما از فروشنده تعداد سگمنت روی صفحه را سوال کنید . نکته ی دوم در مورد خرید این صفحه ها این است که شفت موتور دستگاه شما چه سایزی است ، که این سایز عموما برای دستگاه های سنگبری مردن 25.4 میلی متر و برای دستگاه های کارگاهی قدیمی 50-60 میلیمتر میباشد . نکته ی بعدی قطر صفحه است که عموما بین 25-30 سانت به انتخاب مشتری میباشد . دقت کنید که برای سفارش این صفحه ها هم میتوانید از صفحه های پیش فرض و اماده استفاده کنید و هم میتوانید صفحه مورد نظر خود را سفارش دهید تا به همان شکل که شما نیاز دارید سنگ را حالت دهید.

سوالات متداول:

چه صفحه بزاری مناسب دستگاه من است؟

سوال مهم این است که ایا اصلا دستگاه شما قابلیت نصب صفحه ابزار را دارد یا خیر.

جواب آن ساده است ، ابتدا قاب محافظ جلویی دستگاهتان را باز کنید ، سپس میزان فاضایی که روی شفت موتور برای قرار دادن این صفحه ها نیاز دارید بین 5 تا 10 میلی متر بسته به صفحه سفارشی شما میباشد . اگر این مقدار فضا دارید و موتور دستگاه شما 3 اسب بخار قدرت دارد و دور ان کمتر از 3000 دور است میتوانید از این صفحه های ابزار استفاده کنید .

ایا استفاده از این صفحه های سنگین به دستگاه سنگبری من اسیب میزند؟

باتوجه به اینکه این صفحه های سنگین هستند و دستگاه های سنگبری مردن از دقت بالای برخوردارند ممکن است در صورت بی کیفیت بودن دستگاه و یا فشار بیش از حد در هنگام برش دستگاه از کالیبره خارج شود و به خطا بیوفتد که در صورت نیاز میتوانید با شرکت هِنِزا تماس حاصل کنید تا دوباره دستگاه شما کالیبره شود. این صفحه ها همچنین به بلبرینگ های موتور نیز فشار وارد کرده و باعث کاهش عمر قطعات مترک دستگاه میشود.

صفحه ابزار من در هنگام برش سنگ را خرد میکند و نمیتوانم ابزار بزنم مشکل از کجاست؟

خب دوست عزیز برای ابزار زدن سنگ بدلیل اینکه صفحه از سنگ عبور نمیکند و شما عملا برش نمیزنید موتور شما بدلیل چرخش در جهت عفربه های ساعت صفحه را به داخل سنگ فشار داده و سنگ خرد میشود یا صفحه گیر میکند . برای استفاده از این صفحه های ابزار نیاز است که شما در جهت مخالف برش سنگ دستگاه را حرکت دهید.به زبان ساده تر میتوان گفت که در دستگاه های سنگبری مردن شما در حالت برش واگن دستگاه را از سمت چپ به سمت راست حرکت میدادید اما در حالت ابزار شما باید واگن دستگاه برش سنگ خود را از سمت چپ به سمت راست حرکت دهید .

ایا میتونم دوباره از صفحه ابزار تموم شدم استفاده کنم؟ترمیم میشه؟

صفحه های ابزار پودری (الکتروپلیت)یکبار مصرف هستند اما صفحه های سگمنتی قابلیت نصب دوباره سگمنت را دارند اما نمیتوان طرح ابزار آن را تغییر داد.

پیام بگذارید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

X