سنگ گرانیت از کدام سنگ هاست

سنگ گرانیت از کدام سنگ هاست

 

سنگ گرانیت از کدام سنگ هاست. در پاسخ به این سوال باید گفت سنگ گرانیت  از گروه سنگ های آذرین درونی می باشد.بافت این سنگ ها متوسط تا درشت است. این سنگ ها بسیار مقاوم است و در سنکفرش خیابان، کفپوش منازل و در ساختمان هایی که در معرض تغییرات شدید  آب و هوا و رطوبت هستند مورد استفاده قرار می گیرند.این سنگ بسیار سخت است و مقاومت مکانیکی بالایی دارد به همین دلیل قیمت آن نیز بالا است. این سنگ با نام های خارا یا گرانیت یا granite  نیز در دنیا شناخته می شود. بافتِ این سنگ ها شامل دانه‌های متوسط تا درشت است و دارای کانی های میکا است.  در صورت وجود ناخالصی در سنگ گرانیت ، رنگ زرد یا نارنجی نیز در آن  دیده می شود. سنگ گرانیت بهترین سنگ برای راه پله است  که آلودگی را زیاد نشان نمی دهد.

سنگ گرانیت جز کدام سنگهاست

سنگ گرانیت جز کدام سنگهاست. این سنگ از جمله سنگ هایی است که اگر صیقل بخورند بسیار زیبا بوده و در تزیینات داخلی ساختمان ها استفاده می گردد.سنگ گرانیت نفوذناپذیر است و آب و رطوبت خللی در آن پیدا نمی کند به همین دلیل در سدسازی از این سنگ ها استفاده می گردد.تغییرات در این سنگ دشوار بوده و نمونه های تراش خورده و طرح دارد. سنگ گرانیت زیبا ولی سخت و گران است. معمولا در سنگ گرانیت، رنگ های طوسی و صورتی و حتی مشکی  وجود دارد. این سنگ ها متخلل بوده و شستشو با مواد شوینده قوی در آن اثر نخواهد گذاشت و دچار فرسایش نمی گردند.قدیمی ترین استفاده آنها مربوط به معابد هندوها است. تاج محل از این سنگ ایجاد گردیده است. کاربرد معمول گرانیت در نمای ساختمان، کابینت،ستون ها و  راه پله و… است.

سنگ گرانیت از کدام گروه سنگ ها است

سنگ گرانیت از کدام گروه سنگ ها است. سنگ گرانیت در گروه سنگ های تزیینی است که در اثر سردشدن ماگماهای  آتشفشانی تشکیل شده است. گرانیت ترکیبی  از سنگ کوآرتز، مواد معدنی حاوی سدیم، پلاژیوکلاز و بیوتیت، آهک و عناصر شیمیایی دیگر تشکیل شده است. از جمله سنگ های محبوب از گروه سنگ گرانیت که در پلکان و کف پوش هم استفاده می شود می توان به سنگ کوارتزیت و گنایس اشاره نمود.این سنگ ها به دلیل تنوع و زیبایی در مجسمه های بزرگ هم مورد استفاده قرار می گیرند. از این سنگ ها در اماکن متبرکه نیز استفاده می گردد. برخلاف تصور عموم سنگ های آهن مقاوم نبوده و در باران و رطوبت دچار فرسایش خواهند شد. سنگ هایی با تخلخل کم در  مناطق سردسیر استفاده می گردند زیرا در مقابل برف و باران مقاوم است.

سنگ گرانیت از کدام گروه سنگ ها می باشد

سنگ گرانیت از کدام گروه سنگ ها می باشد. سنگ گرانیت از جمله سنگ هایی که است که به تدریج ایجاد شده است به همین دلیل بافت درشتی داشته و معمولا طرح نامنظمی دارد. سنگ گرانیت در مقابل ضربه مقاوم تر از انواع دیگر مانند مرمر بوده و مقدار تیره بودن آن بسته به درصد ترکیبات موجود در آن است. هرچه بافت این سنگ ها یک دست تر باشد گران تر خواهد بود. این سنگ از خود خواص رادیواکتیو نشان داده است به همین دلیل در بیمارستان و مراکز درمانی به کار نمی رود.این سنگ ها با وجود مقاومت بالا، عایق حرارتی نیست.

پیام بگذارید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

X