ذخایر قابل قبول سنگ ایران

ذخایر قابل قبول سنگ ایران و امکان رقابت درعرصه جهانی

 

دبیر انجمن معدن کاران استان اراک مرکزی گفت:
با توجه به ذخایر عظیم سنگ، کیفیت و تنوع آن در کشور انتظار می رود بتوانیم در این حوزه رقابت جهانی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز میرزاییان روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه سنگ محلات، اظهار داشت: با توجه به ذخایر عظیم سنگ، کیفیت و تنوع آن انتظار می رود بتوانیم امکان رقابت در عرصه جهانی را داشته باشیم و البته مشکلاتی داخلی نیز وجود دارد که به نحوه سیاست گذاری باز می گردد.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه با کمک بخش خصوصی شکل گرفته و سازمان توسعه تجارت قرار بود ۱۰ درصد از هزینه بخش خصوصی برای ایجاد این نمایشگاه را جبران کنند نه تنها این مساله تاکنون انجام نشده است بلکه بخش خصوصی انتظار این کار را هم ندارد بلکه در خواست دارد، سند زمین این نمایشگاه را به نام متولی اصلی آن بزند.

دبیر انجمن معدن کاران استان مرکزی بیان کرد: هر صنعتی باید برای فعالیت های خود نیاز به برنامه ریزی دارد.

میرزاییان گفت: برای حضور در بازار جهانی، عرضه تولیدات معدنی به مصرف کنندگان از طریق برگزاری نمایشگاه ها انجام می شود و در مرحله نخست به نحوی نیاز سنجی ها با برگزاری نمایشگاه های خود استان صورت می پذیرد.

میرزاییان گفت: تولید کنندگان همواره به دنبال محصولات بازار پسند هستند و در این نمایشگاه ها چند نوع محصول عرضه می شود که قابل رویت است و خریداران ایرادات آن ها را برای سرمایه گذاران مشخص می کنند.

وی اظهار کرد: هرگونه تولید سنگ ارزش افزوده را به دنبال دارد و بدنبال جذب سرمایه هستیم و سرمایه گذاران بخش خصوصی همواره بدنبال ارزش افزوده هستند. با برگزاری نمایشگاه مشتریان قابل اعتماد برای سرمایه گذاری فراهم می شود. سرمایه گذاران به دنبال این هستند امکان عرضه کالا برای آن ها فراهم شود.

اخبار دستگاه سنگبری دنبال کنید

دبیر انجمن معدن کاران استان مرکزی گفت: باید بین تولید کنندگان اصلی سنگ تبادل اطلاعات صورت پذیرد و آن ها آموزش های لازم را باید ارایه دهند.

میرزاییان بیان کرد: کارخانجات فرآوری در دنیا به ازای هر ۵۰۰ تن حداقل ۱۵ متر مربع، سنگ تولید می کنند و تولید سنگ در کارخانجات داخلی به ازای هر تن حداکثر ۶ متر مربع است متاسفانه در کارخانجات داخلی ضایعات سنگ را به ضایعات تبدیل می کنیم و عمده تر کارخانجات در شرایط پایداری غیر اقتصادی هستند.

وی گفت: بر اساس ماده ۳۷ آیین نامه اجرایی هرگونه ماده اولیه کارخانجات مدرن استاندارد منطبق با علم روز در اولویت است در این راستا بایستی کارخانجات استاندارد باشد و تعمیر در اولویت است معنای اولویت در شرایط مساوی به وجود می آید.

دبیر انجمن معدن کاران استان مرکزی گفت: در این بازار برای معرفی سنگ چاره ای نداریم که سرمایه گذاران خارجی بررسی و آزمایش های لازم و با ابعاد مختلف و جزییات فیزیکی و شیمیایی را روی سنگ داخلی انجام دهند چرا که برای مصارف بالا می خواهند تا قرار داد بزرگ منعقد کنند و باید بدانند ماده اولیه در ایران وجود دارد یا خیر. سرمایه گذاران خارجی سنگ را برای کارهای عظیم می خواهند و بر اساس آن برنامه ریزی می کنند.

میرزاییان اظهار کرد: معدن کار صادر کننده نیست بلکه تولید کننده است و خریدار ها هستند که مصرف کننده اند و می خرند یا می فروشد که بازار را رونق بخشند.

پیام بگذارید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

X