دستگاه سنگبری قابل حمل

مدل های مختلف دستگاه سنگبری قابل حمل ( پرتابل ) از نظر نوع موتور:

 

1:انتقال نیرو مستقیم

2 انتقال نیرو با تسمه

 

دستگاه سنگبری انتقال نیرو مستقیم:

در این مدل دستگاه سنگبری موتور میتواند به صورت تک فاز یا سه فاز طراحی شود.در این مدل توان موتور نسبط مستقیم با قطر برش مورد نیاز دارد که این بدان معناست که اگر موتور را قوی کنیم چثه موتور نیز بزرگ تر میشود و در نتیجه سنگ نازک تری را برش میدهد به همین منظور موتور استاندارد در این مدل موتور 3 اسب بخار(2200 وات) میباشد.

 

دستگاه سنگبری انتقال نیرو با تسمه:

از این مدل عموما در کارگاه ها استفاده میشود زیرا وزن شاسی سنگین این مدل دستگاه باعث سخت شدن جابجایی ان میشود و موتور این دستگاه ها نیز از 5 اسب بخار به بالا در دو حالت تک فاز و سه فاز طراحی میشوند.عیب این حالت این است که بخشی از قدرت موتور صرف به حرکت دراوردن تسمه ها و صفحه برش بصورت غیر مستقیم میشود که به عنوان تلفات درنظر گرفته میشود و همچنین تسمه ها و سیستم متحرک صفحه برش نیاز به بازدید دارند.

 

مدل های دستگاه برش سنگ قابل حمل از نظر حرکت موتور و واگن :

  • دستگاه برش سنگ شفت کروم

  • دستگاه برش سنگ ریل لینیرگاید

  • دستگاه برش سنگ کارگاهی

 

مدل شفت کروم:

دستگاه ها ی شفت کروم ایرانی عموما دارای شفت های 40 میلی متر میباشند که به مرور زمان دچار خطا شده و قابل رفع نیز نمیباشد. دستگاه های سنگبری شفت کروم خارجی دارای شفت های 50 میلی متر بوده که از استحکام بالاتری برخودارند و دچار خطای کمتری میشوند.موتور و پمپ آب در این دستگاه ها مانند دستگاه های ریلی بوده اما واگن دستگاه که موتور بر روی آن سوار شده است ضعیف تر میباشد.دستگاه های شفت کروم برای برش سرامیک و اندازه زیر 1.5 متر مناسب است.دستگاه های شفت کروم بدلیل داشتن شفت های تو پر تفاوت وزن چندانی با مدل ریلی ندارند.

 

مدل ریل لینیر گاید:

دستگاه های سنگبر ریلی (ریل لینیر گاید) در صورت نگهداری صحیح دارای طول عمر طولانی بوده و خطا ندارند.در این مدل دستگاه واگن و موتور بر روی 2 عدد ریل با 4 عدد بلبرینگ مخصوص حرکت میکنند که باعث به حداقل رساندن خطا و لرزش در برش میشوند.عموما این مدل دستگاه ها از 1.5 متر تا 2.6 متر بصورت پرتابل (قابل حمل ) و 3.3 متر بصورت کارگاهی در ایران تولید میشوند.

 

مدل کارگاهی :

در مدل دستگاه سنگ بری کارگاهی قدرت به وسیله ی تسمه به محل اتصال صفحه برش انتقال می یابد و تنظیم شدن صفحه برش هم به وسیله ی 2 عدد موتور دیگر انجام میشود.در این مدل بدلیل سنگین بودن واگن و موتور ثابت و سینی (میز)دستگاه متحرک ساخته میشود.

 

 

پیام بگذارید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

X